Foren Aktuelles Erstellen Mitglieder Anmelden

PS5/PC Horizon Forbidden West (Complete Edition)

Benutzer, welche sich diesen Thread anschauen:

Kurz bevor ihr die Lust habt verliert, macht doch nur die Story.

Es ist wahrscheinlich genau das, das man soviel Sachen hat, die abarbeiten will aber dann wieder davor steht und irgendwas fehlt und dann muss man das wieder bei Seite legen (die Mission/ Nebenmission) Man sammelt soviel Sachen und alles, kann aber seine blauen/lila Waffen nicht weiter upgraden.

Den ersten Teil Zero Down habe ich am Stück gesuchtet.

Aber ich zock es heute weiter bin irgendwas Level 25 oder so.

Zuletzt bearbeitet:
Kurz bevor ihr die Lust habt verliert, macht doch nur die Story.
Hab ich ja dann irgendwann. Beim witcher zb fand ich die Welt einfach überragend. Auch wenn ich völlig OP war hab ich teilweise Abende verbracht nur Fragezeichen aufdecken. Das hab ich hier beim ersten Teil auch gemacht aber irgendwie hat mich die Welt dann verloren. Nach witcher zb hat mich nur Origins nochmal richtig gepackt was die Welt angeht, vlt weil mich das Setting auch privat interessiert. Schon schade aber irgendwie hab ich auch keine Motivation bei Teil 1 nochmal einzusteigen

Hab nun knapp 10 Stunden auf dem Tacho und ca. 15% vom Game erledigt. Das Spiel ist einfach fantastisch. Die Welt ist mega gut gemacht, die Nebenmissionen machen fun. Das mit dem Sammeln hält sich aktuell noch ganz gut in Grenzen finde ich. Ich habe bisher nicht das Gefühl, dass ich durchgehend craften muss oder so.

Was mir beim Anfang auffällt: Überall was zu Sammeln. Äste, Beeren, Kisten. Vor allem Kisten. Ich persönlich finde das in den Games immer so einen Immersion Killer.

Ich hab jetzt die story auch nach 52 stunden abgeschlossen mit 24 nebenmissionen und über 10 Aufträgen.
spielfortschritt liegt bei nur 44%. Noch haufen Zeug zu tun.

Grafisch ist das Spiel über jeden Zweifel erhaben das beste was es bis dato gibt.

Es ist aber irgendwie …. Langweilig…. Ich kann es nicht mal erklären warum hab mich nur schon diverse Male ertappt das ich mitten beim spielen von Horizon, was anders spielen wollte.
Ist halt ne 7/10 im 10/10 Gewand. :ugly: Hab vor kurzem den ersten Teil beendet und kann dich gut verstehen, das Gameplay wird auf Dauer zu dröge, ständig jeden Scheiß aufsammeln zu müssen, weniger wäre da mehr gewesen. Vor allem ging es mir auf den Sack, daß man dazu auch noch die Taste gedrückt halten muss, einfach unnötig und lästig. Als ich mich nach 30 Stunden nur noch auf die Hq konzentriert habe, wurde das Spiel gleich besser. So schön die OW auch ist, sie bietet nicht genug Substanz und wirkt seelenlos. Aber das soll ja im zweiten Teil besser sein, bin gespannt.

Ist halt ne 7/10 im 10/10 Gewand. :ugly: Hab vor kurzem den ersten Teil beendet und kann dich gut verstehen, das Gameplay wird auf Dauer zu dröge, ständig jeden Scheiß aufsammeln zu müssen, weniger wäre da mehr gewesen. Vor allem ging es mir auf den Sack, daß man dazu auch noch die Taste gedrückt halten muss, einfach unnötig und lästig. Als ich mich nach 30 Stunden nur noch auf die Hq konzentriert habe, wurde das Spiel gleich besser. So schön die OW auch ist, sie bietet nicht genug Substanz und wirkt seelenlos. Aber das soll ja im zweiten Teil besser sein, bin gespannt.
Im zweiten Teil, du meinst forbidden West? Ne, is der gleiche Sammelmist. Dreieck hier, Dreieck da.

Was aber zumindest positiv ist, bei den Nebenquests wird unterschieden zwischen reinen Fetch-Quests und Nebenquests mit mehr Story. Zumindest letztere sollte man schon ein bisschen miterledigen, denn gerade diese Sidequests erfüllen die Welt mit Leben.

Grafisch ist das Spiel über jeden Zweifel erhaben das beste was es bis dato gibt.

Es ist aber irgendwie …. Langweilig…. Ich kann es nicht mal erklären warum hab mich nur schon diverse Male ertappt das ich mitten beim spielen von Horizon, was anders spielen wollte.

Also ich bin jetzt bei 58 Stunden und müsste so langsam vor den letzten Hauptmissionen sein.

Die Openworld finde ich an sich großartig von der Optik her und auch die Haupt- und Nebenmissionen sind echt gut. Aber diese ganzen Nebenaktivitäten drumherum (Jagdgebiete, Rennen, Rätselgebäude...Drohnen zum sammeln) sind in der Masse echt unnötig. Ok die Sachen drängen sich nicht auf, aber dass ich für jedes Waffen- und Rüstungsupgrade erstmal eine Spezialmaschine killen muss nervt. Warum gibt es nicht mehr legendäre/epische Bauteile, die in verschiedenen großen Maschinen vorkommen. Warum muss ich ständige andere Maschinen in der OW bereisen, um meine Teile zu Bekommen? Ich kenne die meisten Maschinen aus Teil 1 und das Game wird auch nicht besser, wenn mir Donnerkiefer, Roboschlangen und all die großen Kreaturen als reine Ressourcenspender verkauft werden.

Ich optimiere meine Ausrüstung gern, aber Stundenlang kreuz und quer Robos auf der Karte zu jagen fürs reine Crafting macht keinen Spaß.

Das die Robos Schwachstellen haben ist gut, dass ich diese immer wieder nur zum craften abschießen muss nervt auf Dauer. Dann stelle ich beim Ressourcenfarmen auf Storymodus, damit es schneller geht, aber die Open World wird durch diese Aktivität eher banalisiert, sie verkommt zu einem großen Supermarkt.

Abseits davon finde ich das Game super, aber weniger wäre hier mehr gewesen. Siehe Ghost of Tsushima und The Last of us, wo das Craften auf wenigen Ressourcen basiert.

Zuletzt bearbeitet:
Um diese Inhalte anzuzeigen, benötigen wir die Zustimmung zum Setzen von Drittanbieter-Cookies.
Für weitere Informationen siehe die Seite Verwendung von Cookies.

FIXES AND IMPROVEMENTS

Main Quests

• Fixed an issue in main quest ‘Reach for the Stars’ where Varl could become stuck swimming, which resulted in a missing prompt to [Examine the Machine Carcass] at the Glinthawk sighting site, thus blocking further progression.

• Fixed an issue in main quest ‘Reach for the Stars’ where Varl would visibly teleport after the Focus scanning tutorial.

• Fixed an issue in main quest ‘Reach for the Stars’ where Aloy could become stuck in a falling animation when she grabbed a collapsing climbing point and used the Pullcaster on a Grapple Point at the same time.

• Fixed an issue in main quest ‘Reach for the Stars’ where there was a sudden change in sunlight when Aloy was traversing a certain spot inside the shuttle tower.

• Fixed an issue in main quest ‘Death’s Door’ where reloading from a certain save would cause the Firegleam explosion to replay.

• Fixed an issue in main quest ‘The Dying Lands’ where Aloy and her companions would get snowed on while inside the cauldron.

• Fixed an issue in main quest ‘The Broken Sky’ where Kotallo could sometimes become distracted and stray from the task at hand, which could block further progression.

• Fixed an issue in main quest ‘The Broken Sky’ where Aloy would be placed in an unintended pose when reloading a certain save.

• Fixed an issue in main quest ‘The Kulrut’ where an objective marker was leading towards a blocked path.

• Fixed an issue in main quest ‘Seeds of the Past’ where Alva could sometimes not reach the console, blocking progression.

• Fixed an issue in main quest ‘Seeds of the Past’ where reloading the save after killing the machines outside of test station Elm would spawn Aloy stuck in the floor.

• Fixed an issue in main quest ‘Singularity’ where reloading a certain save would cause a certain line of dialogue to play again incorrectly.
Side Quests

• Fixed an issue in side quest ‘The Blood Choke’ where Atekka would not move into position when needed, thus blocking progression.

• Fixed an issue in side quest ‘The Promontory’ where reloading from a save after the ‘Investigate the bridge’ objective would place the player in Plainsong.

• Tempered the vigilance of machines in side quest “The Wound in the Sand”, so that they no longer enter a suspicious state immediately upon reloading from a certain save.

• Fixed an issue in side quest “A Tribe Apart” where reloading a save created after opening the metal flower at Riverwatch would cause the vines to respawn.
World Activities

• Fixed an infinite black screen that would occur after stashing the Champion’s Spear and then starting any Tutorial or Challenge in Chainscrape Melee Pit, or a fixed loadout challenge in the Arena.

• Fixed an issue in Cauldron Mu where a platform at the end of the cauldron could stream in late, trapping the player underneath.

• Fixed an issue in salvage contract The Stillsands: Pristine Bellowback where the incorrect machine corpse was spawned when reloading from save after defeating the machine.

• Fixed an issue in Machine Strike where the player was no longer able to attack after selecting to repeat the instructions regarding unit combat power.

• Fixed an issue in Machine Strike where the compass would appear on screen after the player retried a match they lost.

• Fixed an issue where a wild loading screen could pop up while in the Arena menu, after returning from a challenge.

• Fixed an issue where scavenger machines would not appear after killing other types of machines in certain habitats.

• Fixed an issue with dome views where the icons would not display correctly after reloading a save.

• Fixed an issue in Salvage Contract: The Lost Supplies where the quest could not be turned in under certain circumstances.

• Fixed an issue with the track "The World on Her Shoulders" repeating if the player used fast-travel after climbing a Signal Tower. Please note that this is not fixed for players who already encountered this issue, we are investigating a separate fix for this.
UI/UX

• Removed haptic feedback when standing next to a campfire and when fast-traveling if the Vibration Intensity sliders are set to 0.

• Fixed an issue where a Vista image would appear in front of a Black Box collectible in the menu.
Graphics

• Fixed multiple instances of objects in the world visibly popping between different levels of detail.

• Fixed an issue in Photo Mode where parts of Aloy’s outfit and body would become blurry in certain poses.

• Improved visual differentiation of the attack and move indicators in Machine Strike.

• Fixed a cosmetic issue with underwater cubemap.

• Fixed an issue where a blurry artefact was visible around the Heavy Crossbow when using it in combat.

• Fixed several instances of the camera jittering and behaving in an unintentional way.

• Several craftable quest items had the incorrect model in the workbench interface, those have now been replaced with the final assets.

• Fixed an issue with Parallax Mapped Foam by removing variable height scale in favor of a constant value; when original dynamic input value got too high it started separating the parallax layers. To fix the nasty separation of the layers at glancing angles the height scale is set by a bit of fresnel based logic.

• Fixed several instances of NPCs in settlements not displaying the correct level of detail when playing the PS4 version of the game.

• Fixed an issue in the Chainscrape tavern where moving the camera in a certain spot would cause sudden changes in lighting.

• Improved noise reduction on screen space ambient occlusion.

• Reduced the intensity of the vignette screen effect when activating Valor Surges, and when Aloy was at low health.
Performance and Stability

• Multiple crash fixes.

• Fixed multiple assets that would pop in or stream in visibly during cinematics.

• Fixed several unintentional loading screens/black screens that would trigger in specific points.
Other

• Aloy will not mention her stash quite as often as before.

• Multiple localization fixes and text alignment corrections.

• Multiple visual and audio improvements to cinematics.

• Fixed an issue where Aloy would freeze in a specific pose when switching weapons during a charged heavy melee attack.

• Fixed an issue where remapping the controls for Primary Fire to R1 would prevent the player from throwing rocks.

• The spear impact when using ‘Strike From Above’ was missing a sound effect that has now been added.

• Fixed an issue where the player would lose control of Aloy if sprinting and sliding into the water at a specific spot in the ruins north of Landfall.

• Fixed an issue with the camera during the end credits.

• Fixed several instances of the mount behaving erratically in specific locations while riding on roads.

Baumplflanzaktion geht weiter, jetzt auch mit nem Projekt in Deutschland

023AD4FB-E758-4FD6-B294-7D36092FF963.jpeg

Werde heute Abend die Hauptquest beenden und dann vielleicht noch bis 50 leveln aber auf die restlichen Fleißaufgaben habe ich keine Lust mehr...

Zurück
Oben